Lista istot zamieszkujących Cyrodill
GoblinyZwykły goblin to niegroźny przeciwnik, chociaż w większych grupach bywa dokuczliwy. Gobliny zamieszkują jaskinie w całym Cyrodiil, czasem można je spotkać w opuszczonych siedzibach ludzkich, ruinach i kanałach miejskich. Polowanie na gobliny jest niezłym wyjściem dla początkującej postaci.
Gobliński piechur to bardziej wymagający przeciwnik, niż zwykły goblin, lecz atakuje dość słabo. Z reguły występuje w tych samych miejscach, co zwykły goblin.
Gobliński wojownik jest niemal identyczny pod względem statystyk, jak gobliński piechur, lecz jest wyposażony również w łuk i strzały, chociaż z nich nie korzysta.
Gobliński berserker to bezwzględna i agresywna istota, mogąca sprawiać duże problemy niedoświadczonym graczom. Najlepiej jest zachować podobną taktykę, jak w wypadku zwykłych goblinów, pamiętając o zaklęciach i miksturach uzdrawiających.
Gobliński szaman jest groźnym przeciwnikiem; w walce z grupą goblinów najlepiej jest eliminować go jako pierwszego. Umie przywoływać bezgłowego zombie, a także rzucać różnorodne zaklęcia.
Gobliński wódz to, mimo swojego wyglądu, wymagający przeciwnik. Po zabiciu go można wzbogacić się o dość niezły ekwipunek, jednak walka z nim nie należy do łatwych, biorąc pod uwagę, że występuje często w towarzystwie słabszych rodzajów goblinów.
ImpImp to niewielka, uskrzydlona istota, rodzaj złośliwego chochlika. Impy występują w lasach, często też spotyka się je w ruinach fortów i na wyżynach. Potrafi rzucać zaklęcia z obrażeniami od mrozu, ognia lub porażeń na cel, co czasem może sprawiać problemy, zwłaszcza, że jest to levelowany przeciwnik.
TrollTroll, pomimo niezbyt imponujących statystyk, potrafi być groźnym przeciwnikiem ze względu na silny atak, mogący powalić naszą postać, oraz zdolność regeneracji. Trolle zamieszkują bagna i jaskinie południowego i wschodniego Cyrodiil, posądza się je o ludożerstwo. Są szybkie, więc trudno jest ustrzelić je z łuku - najlepszym wyjściem jest wykorzystanie ich podatności na ogień.
WiłaWiła jest strażnikiem i avatarem przyrody, dlatego też spotkać ją można najczęściej w leśnej gęstwinie. Do walki przywołuje czarnego niedźwiedzia, co jest czynnikiem mocno utrudniającym walkę. Ponadto, może trzy razy rzucić potężne zaklęcie uzdrawiające, postaci gracza zaś obniża zdrowie i szczęście.
Błędny ognikBłędny ognik jest denerwującym przeciwnikiem, który często daje w kość graczom. Mimo niewinnego wyglądu, trudno jest go zabić. Staje się niewidzialny i cichcem podlatuje do postaci, z której wysysa zdrowie i manę, obniżając również inteligencję i szczęście. Co więcej, można zabić go tylko srebrną, daedryczną lub zaklętą bronią, bądź przy użyciu magii.
MinotaurMinotaur to olbrzymia postać z głową, ogonem i kopytami byka. Umie używać młotów bojowych, jak i atakować rogami, co obniża zdrowie i niszczy zbroję postaci. Na szczęście, łatwo jest go dostrzec i zdjąć na dystans. Minotaury występują głównie w lasach i przy drogach całego Cyrodiil.
Władca minotaurów to jedna z najsilniejszych istot, jakie mogą stanąć nam na drodze. Tak, jak zwykły minotaur, zadaje pokaźne obrażenia zarówno rogami, jak i bronią; taktyka jego pokonania również jest podobna.
Dreugh lądowyDreugh jest istotą dobrze znaną z Morrowinda, lecz jego lądowa postać jest o wiele silniejsza od wodnej. Umie również atakować porażeniem na dotyk, co sprawia, że najlepiej jest zabić tę istotę z dystansu. Można spotkać go w pobliżu zbiorników wodnych, głównie w południowym Cyrodiil, jak i w podziemiach lub jaskiniach.
OgrOgr jest bardzo silną i wytrzymałą istotą, a ciosy jego maczugi mogą powalić nawet doświadczonego bohatera. Jest przy tym jednak dość niezdarny i powolny, więc można go pokonać szybko uderzając i odskakując po każdym zadanym ciosie. Ogry żyją głównie w górach, zamieszkują też ruiny i jaskinie.