Oto lista nieumarłych mieszkających w Cyrodill
SzkieletSzkielet to istota przebywająca w starych fortach, ruinach, grobowcach i siedzibach nekromantów. Jest niezbyt wytrzymały, ale charakteryzuje się szeregiem odporności. Mimo to, walka z nim nie jest żadnym wyzwaniem.
Szkielet - strażnik to nieco mocniejszy przeciwnik od zwykłego szkieletu, choć przebywa w tych samych miejscach. Ponieważ nosi tarczę, której umie dość dobrze używać, najlepiej atakować go z zaskoczenia, by nie zdążył się zasłonić.
Szkielet - bohater to silny nieumarły, który potrafi przywoływać szkielet-strażnika. W tym wypadku najlepiej jest zignorować przywołany szkielet i zająć się bohaterem, który jest zarówno silniejszy, jak i zadaje większe obrażenia.
Szkielet - czempion jest najsilniejszym ze wszystkich szkieletów. Potrafi przywoływać szkielet - bohatera; technika walki z nim powinna być podobna, jak w wypadku słabszych szkieletów.
DuchDuch jest trudny do zauważenia, gdyż spotkać go można w ciemnych pomieszczeniach, jak ruiny, jaskinie i opuszczone domostwa. Głównym problemem jest fakt jego odporności na każdą broń poza srebrną, zaklętą i daedryczną. Umie rzucać zaklęcia zadające obrażenia od mrozu i obniżające kondycję.
Starożytny duch to silniejsza wersja zwykłego ducha. Wygląda tak samo i używa niemal identycznych pod względem efektów, lecz mocniejszych zaklęć.
UpiórZapomniany upiór to eteryczna istota, trudna do zauważenia zwłaszcza w ciemnych pomieszczeniach. Umie rzucać zaklęcia obrażeń od mrozu, jak i uniemożliwiać swojemu celowi rzucanie zaklęć. Walczy zarówno magią, jak i bronią albo wręcz.
Upiór to groźna zjawa, wydająca z siebie przeraźliwy dźwięk. Dysponuje sporym wachlarzem zaklęć, jak i silnym atakiem przy użyciu miecza lub pięści. Umie również rzucać zaklęcie uciszenia, co sprawia, że daje się we znaki magom.
Posępny upiór doskonale radzi sobie z magią, walką przy użyciu miecza i walką wręcz, co sprawia, że trudno jest znaleźć optymalną taktykę na tego stwora. Co więcej, jego półprzezroczysta postać sprawia, że trudno w niego w ogóle trafić.
ZombieZombie to bardzo powolna, niezgrabna istota. Spotkamy go już w podziemiach pałacu na początku gry. Walka z nim nie powinna nastręczać najmniejszych trudności.
Bezgłowy zombie jest średnio silnym przeciwnikiem, aczkolwiek jego zdolność regeneracji może nastręczać nieco problemów. Najlepszą chyba taktyką jest atak na dystans za pomocą ognia, przy wykorzystaniu jego podatności na ten żywioł oraz niewielkiej szybkości.
Straszliwy zombie, pomimo niezbyt imponujących statystyk, jest trudnym i wytrzymałym przeciwnikiem. Szybko się regeneruje, co sprawia, że najlepszą drogą do ponownego wysłania go do grobu jest użycie serii silnych zaklęć (najlepiej ognistych) lub kilka potężnych ciosów dobrą bronią.
LiczLicz to nieumarły czarodziej, skryty głęboko w najmroczniejszych zakamarkach. Jego bronią jest magiczny kostur - co może okazać się głównym czynnikiem decydującym o zwycięstwie, w zależności od jego rodzaju. Ponadto dobrze radzi sobie z magią spontaniczną.